Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Műszakvezető tréning, művezetői tréning 3. napi tematika

Műszakvezetői, művezetői, csoportvezető tréning 3. napi tematika:
a 3. nap a gyakorlásé, testre szabott edzésmunkát végzünk, gyakoroljuk az előző két napban tanultakat, az összes kérdést megválaszoljuk, végül - annak, aki igényli, tehát ez opcionális - a tréning vizsgával fejeződik be. 

 

  • Mihálynak (legyen Mihály az egyik tréningrésztvevő) a kapacitások tervezésével kapcsolatos konkrét kérdése van
     
  • Pált többször kérdőre vonták az átfutási idő miatt .... plusz nem pénzügyi szakember, sok pénzügyi, számviteli kifejezés magyarázata nagyon jól jön neki
     
  • Vagy tételezzük fel, hogy a napot vagy a műszakot kezdő értekezleten ott állnak a művezető vagy műszakvezető körül a kollégák, és Lajosnak (legyen az egyik tréningrésztvevő Lajos) hangja nem olyan mint az amerikai autóreklámok vagy az akciófilmek trailerének bemondóié. Lajosnak - hogy a munkáját jól tudja végezni - hangerősítő edzést tartunk, amelyet edzésmunkát utána a nagybetűs életben, a kocsiban, a kádban gyakorolja tovább, hogy egy mondjuk akár 40-50 fős csapat előtt - kevésbe erőteljes hangja miatt - ne "süljön fel"
     
  • Mondjuk Gézának a beszélgetés okoz gondot. Introvertált, az öncélú jópofizás nem az ő világa, nála a munkahely a munka helye. Peeeeeersze ő is tudja, hogy kéne valamit mondania a műszakban dolgozóknak, de a "hogy's mint?" klisével hadilábon áll. Neki az egész "beszélgetősdis" szituáció kényelmetlen. És mi van, ha az ilyen-olyan fékek miatt végül is nem mer a kollégákkal kapcsolatba kerülni? Ha tart attól, hogy odamenjen a kollégákhoz, megtanítunk Lajosnak három beszélgetésindító kérdést, Lajossal gyakoroltatjuk a beszélgetésindító kérdéseket és - voilá - nagyságrendekkel kényelmesebben érzi majd magát a szerepében
     
  • Zoltánt megfenyegették, fél jelenteni, mert a gyerekének el kell jutnia iskolába, a feleségét a 20.000 fős városka harmada ismeri, és azon gondolkodik, hogy a Dunántúlra költözik
     
  • Péter frissen kinevezett műszakvezető, soha senki mondta el neki, hogy mi az a vakondtúrásra emlékeztető domb, amit mindig rajzolnak. Péter 12 perc múlva nem csak érti, hanem ki tudja számolni (ha még emlékszik a gyökvonás műveletre) a szórás és szórásnégyzet számokat, érti majd, hogy miért úgy néz ki a Gauss-görbe, kis túlzással a normál eloszlás professzorává válik. Ha a gyökvonást is meg kell tanítani - lehet - akkor 20 perc a six sigma alapozása és utána jöhet a folyamatkontroll
     
  • Ervinnek művezetés, műszakvezetés a gyakorlatban-t tanítunk. Mit csinálj és mit ne. Hogyan kérdezz. A válasz függvényben hogyan reagálj. Részletes viselkedési "kiskátét" tréningezünk és Ervin gyakorolja a nézést, a szünetet, a hanglejtést, a nonverbális kommunikációt nagyon fontos (egyáltalán nem nüansz) részleteit. Szívesen (ha Ervin engedi) fel is vesszük videóra, visszanézzük és Ervin újra nekigyűrközik a javítható és javítandóaknak
     
  • A kérdések megválaszolása:
    Most akkor mi is a Kanban? A "dolog" vagy a "jel", vagy a "tábla", vagy a "módszertan"?
     
  • Testre szabott tréning:
    Coaching a gyakorlatban, mit csinálj és mit ne

     
  • A frontvonalbeli vezető / csoportvezető, mint kotlós - avagy, minden, amit a csapatépítésről a műszakvezetőnek, művezetőnek, sorvezetőnek, csoportvezetőnek, termelési vezetőnek tudni kell 
     
  • Kérdezz-felelek
     
  • Opcionális vizsga