Műszakvezető tréning, művezetői tréning 2. napi tematika
Műszakvezetői, művezetői tréning 2. napi tematika:
A technológia, a gyártási folyamatok sorrendjének betartatása
- A munkautasítások betartatása
- A minőségi és mennyiségi követelmények kommunikálása és számonkérése
- Az utasítások gyakorlása
- A visszajelzés gyakorlása
- A sürgetések, prioritás-változtatások eldöntésének és/vagy kommunikációjának gyakorlása, ill. a feladatváltozással kapcsolatos szervezési feladatok tréningje
- A normáktól, elvárásoktól vagy tervtől való eltérések kommunikációja "fel", "le" és "oldalra" (a társosztályok, karbantartás, raktár stb.) felé.
- Kapcsolattartási, bátorítási kompetenciák tréningje, hogy ne titkoljanak el előle semmit, hogy napra, sőt, inkább percre kész legyen.
Motiváció, ösztönzés, teljesítményértékelés
- "Életem első amerikai értekezlete"
- A 3:1 és az 5:1 szabály
- Motiváció elméletek és tévhitek
- Az ösztönzés gyakorlata, amit minden frontvonalbeli vezetőnek muszáj tudnia az ösztönzésről
- Az elismerés és dicséret
- Gyakorlás
-
Teljesítményértékelés a gyakorlatban
-
Elvárások kommunikációja
- A teljesítménycélok kommunikációja
- A teljesítménycélok egyeztetésének gyakorlása
- A teljesítménycélokkal kapcsolatos ellenállás megértése, kezelése
- A teljesítményértékelési beszélgetés gyakorlása
- A fejlesztő beszélgetések tréningje
- Visszajelzés a gyakorlatban
-
Minőség, minőségbiztosítás
- A minőség fogalma
- A nem tökéletes költségei
- Minőségbiztosítás
- A művezető, a műszakvezető, a termelésirányító vezető feladatai a minőség biztosítása érdekében
- Six sigma alapok és DMAIC
A kaizen és a folyamatos javítás kultúrájának kialakítása, gemba-séta és a minőségbiztosítás
- A folyamatos javítás szervezeti kultúrájának megteremtése
- Egy perc erejéig filozófikusak leszünk és megnézzük a személyes inspekció fajtáit
- Áttekintjük az ellenőrzési módszerek hatásait
- Párhuzamot vonunk II. Katalin cárnő krími látogatása (az állitólagos Potyemkin-falvak jelenleség, amely a történészek szerint nem is helytálló) és a tulajdonosi, ill. ügyfél audit között
- Személyes ellenőrzés és személyes elismerés
- Kai + Zen
- Hogy lehet a kaizen szemléletét a gyakorlatba átültetni, a kaizen kultúra megteremtése
- A Gemba-walk / a Gemba-séta
- Eredménycélok és / vagy javítási célok
- A folyamatos javítás kérdései
- A kérdésfeltevések és a kaizen dialógus gyakorlása
- Egy-egy beszélgetésrészletet - a résztvevő engedélyével - videóra veszünk, visszanézzük, elemezzük és indulhat az ismételt gyakorlás
- Minőségbiztosítás, hogy gondolkodik a "kvalitis" kolléga
- Gyakorlati FMEA példák