Műszakvezető tréning, művezetői tréning 1. napi tematika
Műszakvezetői, művezetői, csoportvezető tréning 1. napi tematika:
Néhány mondatos bevezető után rá is térünk a tematikára.
Bevezető
Drámai átalakulás zajlik a munkaerő-piacon. Nem könnyű frontvonalbeli vezetőnek lenni. Azt hinnénk, hogy a XXI. század harmadik évtizedében, futurisztikus cégeknél műszakot vezetni, olyan mint egy tudományos-fantasztikus film. Hát nem. Egy céges tréningünkön egy kolléga az emberei motiváltsága kapcsán megjegyezte, hogy 2/3-uk (!) börtönviselt. A teremben lévő kollégái sóhajtva bólogattak, aztán ebéd közben meséltek...
Sok művezető vagy műszakvezető generációs konfliktust is kell, hogy vívjon. 20-25 évvel ezelőtt egy szakmunkás sokkal jobban értett a szakmájához. Ma? Idézünk: "Ma a 'gyerek' (értsd betanított munkás, megj. tőlünk) munkaidőben is állandóan a telefonját nyomogatja". "Koncentrálni képtelenek".
És az eredményes LEAN-vezetés mellett az ilyen helyzetekre is fel kell készíteni a műszakvezetőket, művezetőket, termelésirányítókat.
Műszakvezető, művezetői tréning tematika (1. nap)
Bevezetés, a képzési igények pontosítása, assessment center
- A tréner és a tréning-résztvevők bemutatkozása
- Ki miben szeretne fejlődni
- Helyzetgyakorlatokkal készségfelmérés
- A műszakvezető, a művezető, supervisor feladatai, mit csinál a frontvonalbeli vezető, a sorvezető, a csoportvezető
- Mikor, kivel, mit, hogyan és miért kéne csinálni
Önismeret, én-tudatosság
- Minden résztvevő azonosítja saját személyiségtípusát, erősségeit és személyiségének odafigyelést igénylő részeit. Önismeret nélkül ugyanazok a történetek ismétlődnek az életünkben. És ha ezek nem jók, akkor a résztvevő vagy maga megy, vagy elküldik a munkahelyéről. És a következő munkahelyen ugyanaz történik, majd ismét és ismét. Látszólag úgy lehet váltogatni a munkahelyet, mint a zoknit, de nem. Ha mindig ugyanabba a folyóba lépünk, ha engedünk a személyiség diktálta ("rossz") megszokásnak nagy árat fizetünk. Óriási a stressz. Sőt, a vergődésnek van számtalan személyiségromboló hatása, egy-egy munkahely egyre rövidebb ideig fogad be.
- Én-tudatosság, cselekvésünk és pótcselekvéseink, időgazdálkodásunk, halogatásaink, struccpolitikánk, konfliktusaink megértése
Az önbizalom fejlesztése, a karizmatikus vezető
- Negatív érzelmeink kezelése, a lelki állóképesség erősítésének négy konkrét módszere és a módszer gyakorlása, tréningje
- Könnyű azt mondani, hogy "nem számít mások mit gondolnak". Fejben ez remekül működik, de HOGYAN csináld meg, hogyan ne ébredj erre éjszaka?
- Hogyan csökkentsd a kortizont és növeld a tesztoszteront
- A magabiztosság metakommunikációja
- A Vanessa-féle átkeretezési technika
Érzelmi önmenedzsment
- Érzelmi szótár
- Alapérzelmeink
- "Triggers"
- És, hogyan szelídítsük meg az amygdalát, pláne ha a prefrontális kortexbe még be sem jutott a teljes infó, avagy hogyan ne guruljon el a gyógyszer
Társas tudatosság és kapcsolatépítés
- Asszertív kommunikáció
- Kapcsolatépítés a beosztottakkal, a művezető főnökével, a karbantartással, a belső ügyfelekkel, a minőségbiztosítással, a raktárral, együttműködés a logisztikával, minőségbiztosítással, technológiával / mérnökséggel, benne
- Rapport (összhang) kialakítása
- Pozitív érzelmi "fertőzés" gyakorlása
- Hogyan beszélgess a kollégákkal
- Testre szabott kommunikáció a más személyiségtípusokkal
- Én-közlések
- Verbális karate helyett verbális aikido
- Hogyan adjunk visszajelzést
Mások munkájának megszervezése, feladatok kiadása, delegálás a gyakorlatban
- Tervezés, szervezés
- A műszak átvételének gyakorlása onnan kezdve, hogy még be sem léptünk a gyárba és hogyan készülünk fel, majd hogyan hívjuk a műszakkezdő értekezletre a kollégákat, milyen hibákat ne kövessünk el
- A késések kezelése, a pontosságkultúra kialakításának módjai
- A műszakkezdő értekezlet gyakorlása
- Az SQDCP-tábla kitöltése a gyakorlatban
- Ki töltse ki és közben mit, miért és hogyan mond a műszakvezető vagy művezető
- Az akadékoskodás kezelése, az érdemi kérdések megválaszolása
- A problémák megoldatásának gyakorlása (nem a probléma megoldásának, hanem - ezért a műveltető szerkezet) megoldatásának gyakorlása, a problémamegoldás facilitálása, a vezető, mint facilitátor
- Gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás