Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Műszakvezető tréning, művezetői tréning 1. napi tematika

Műszakvezetői, művezetői, csoportvezető tréning 1. napi tematika: vezetői érzelmi intelligencia, önismeret, én-tudatosság, érzelmi önmenedzsment, stresszmenedzsment, társas tudatosság, kapcsolatépítés

A művezetők és műszakvezetők részére SOHA Magyarországon nem volt fontosabb az érzelmi intelligencia pilléreit jelentő készségklaszterek fejlesztése mint napjainkban. Drámai átalakulás zajlik a munkaerő-piacon. Iszonyatosan nehéz frontvonalbeli vezetőnek lenni. Azt hinnénk, hogy a XXI. század harmadik évtizedében, futurisztikus cégeknél műszakot vezetni, olyan mint a filmekben. Nagyon nem. A műszakvezetők, művezetők életveszélyes fenyegetéseket kapnak. A frontvonalbeli vezetőnek a munkásbuszról leszállva ép bőrrel haza kéne jutnia. És a műszakvezetők, művezetők nem ritkán menekülnek otthonról, a falujukból, gyakran menekülnek a munkahelyeikről. Közben a munkásokkal szembeni elvárásokat lejjebb és lejjebb viszik.

Nagyon sok művezető vagy műszakvezető generációs konfliktust is kell, hogy vívjon. 20-25 évvel ezelőtt egy szakmunkás értett a szakmájához. Ma? Idézünk: "Ma a 'gyerek' (értsd betanított munkás, megj. tőlünk) munkaidőben is állandóan a telefonját nyomogatja". "Koncentrálni képtelenek". A monotóniatűrésük nulla. E
rre a helyzetre nincsenek a termelésirányítók felkészítve. Egyebek mellett különlegesen felértékelődött az érzelmi önmenedzsment, a másik érzelmeinek felismerése és a mások befolyásolása kompetenciák jelentősége. Az első képzési nap erről szól. 

 

08.00-09.30 Bevezetés, Önismeret 

  • A tréner és a tréning-résztvevők bemutatkozása
  • Minden résztvevő a világon legelterjedtebb személyiségtipológia alapján azonosítja saját személyiségtípusát, erősségeit és személyiségének odafigyelést igénylő részeit

09.45-11.15 Vezetői én-tudatosság és érzelmi önmenedzsment

  • Én-tudatosság, cselekvésünk és pótcselekvéseink, időgazdálkodásunk, halogatásaink, struccpolitikánk megértése, érzelmi önmenedzsment, a lelki állóképesség erősítése, érzelmeink módosítása 


11.30-13.30 Stresszmenedzsment technikák és azok gyakorlása

Ebéd

14.15-15.45 Társas tudatosság 

  • A másik megértése, empátia, szimpátia és segítség
  • Hogyan olvassuk mások érzelmeit 
  • Mit érezhet a másik?
  • Gyakorlat: A másik nézőpontjából közelítve 
  • Gyakorlat: Azonosulás a munkatársak érzéseivel


16.00-17.30 Kapcsolatépítés és eredményes kommunikáció a beosztottakkal, a művezető főnökével, a karbantartással, a belső ügyfelekkel, a minőségbiztosítással, a raktárral.
 

  • Rapport (összhang) kialakítása idegenekkel
  • Hogyan csevegjünk egyszeregy
  • Testre szabott kommunikáció a más személyiségtípusokkal
  • Én-közlések 
  • Verbális karate helyett verbális aikido
  • Hogyan adjunk visszajelzést;