Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Műszakvezető tréning, művezetői tréning 1. napi tematika

Műszakvezetői, művezetői, csoportvezető tréning 1. napi tematika: a művezetői / műszakvezetői feladatok, érzelmi intelligencia, stresszmenedzsment, asszertív kommunikáció

Drámai átalakulás zajlik a munkaerő-piacon. Iszonyatosan nehéz frontvonalbeli vezetőnek lenni. Azt hinnénk, hogy a XXI. század harmadik évtizedében, futurisztikus cégeknél műszakot vezetni, olyan mint a filmekben. Nagyon nem. A műszakvezetők, művezetők életveszélyes fenyegetéseket kapnak. A frontvonalbeli vezetőnek a munkásbuszról leszállva ép bőrrel haza kéne jutnia. És a műszakvezetők, művezetők nem ritkán menekülnek otthonról, a falujukból, gyakran menekülnek a munkahelyeikről. 
Sok művezető vagy műszakvezető generációs konfliktust is kell, hogy vívjon. 20-25 évvel ezelőtt egy szakmunkás sokkal jobban értett a szakmájához. Ma? Idézünk: "Ma a 'gyerek' (értsd betanított munkás, megj. tőlünk) munkaidőben is állandóan a telefonját nyomogatja". "Koncentrálni képtelenek". E
rre a helyzetre nincsenek a termelésirányítók felkészítve. 

 

08.00-09.30 Bevezetés, önismeret, én-tudatosság, érzelmi önmenedzsment 

  • A tréner és a tréning-résztvevők bemutatkozása
  • A műszakvezető, a művezető (frontvonalbeli vezető), supervisor feladatai, mit csinál a vezető, mikor, kivel, mit, hogyan és miért kéne .....
  • Minden résztvevő a világon legelterjedtebb személyiségtipológia alapján azonosítja saját személyiségtípusát, erősségeit és személyiségének odafigyelést igénylő részeit
  • Én-tudatosság, cselekvésünk és pótcselekvéseink, időgazdálkodásunk, halogatásaink, struccpolitikánk megértése, érzelmi önmenedzsment, a lelki állóképesség erősítése


09.45-11.15 Stresszmenedzsment technikák és azok gyakorlása

11.30-13.00 Társas tudatosság és kapcsolatépítés

  • Asszertív kommunikáció a beosztottakkal, a művezető főnökével, a karbantartással, a belső ügyfelekkel, a minőségbiztosítással, a raktárral, együttműködés a logisztikával, minőségbiztosítással, technológiával / mérnőkséggel 
  • A másik megértése, empátia, szimpátia és segítség
  • Hogyan olvassuk mások érzelmeit 

Ebéd

13.45-15.15 Kapcsolatépítés II. 

  • Rapport (összhang) kialakítása 
  • Testre szabott kommunikáció a más személyiségtípusokkal
  • Én-közlések 
  • Verbális karate helyett verbális aikido
  • Hogyan adjunk visszajelzést
  • Csapatépítés

15.30-17.00 Feladatok kiadása, delegálás

  • A termelési terv és a változtatás
  • A munkautasítás
  • A műszak átvétele
  • A műszakkezdő értekezlet megtartásának gyakorlása, benne az akadékoskodás kezelése, az érdemi kérdések megválaszolása, a problémák kezelése
  • Gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás