Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Műszakvezető tréning, művezetői tréning 1. napi tematika

practical-problem-solving-management-board.jpgMűszakvezetői, művezetői, csoportvezető tréning 1. napi tematika: 

Azt hinnénk, hogy a XXI. században futurisztikus cégeknél műszakot vezetni, csak olyan, mint egy tudományos-fantasztikus film. Hát nem. Egy céges tréningünkön egy kolléga az emberei motiváltsága kapcsán megjegyezte - idézünk - "ma a 'gyerek' (értsd betanított munkás, megj. tőlünk) munkaidőben is állandóan a telefonját nyomogatja". "Koncentrálni képtelenek". A szakmailag néha kétségbeejtően "nem túl felkészült", és nem mindig extrém szorgalmas (hogy finomak legyünk) kollégák vezetésére kell felkészíteni a műszakvezetőket, művezetőket, termelésirányítókat. 

 

MŰSZAKVEZETŐ, MŰVEZETŐ TRÉNING 1. napi TEMATIKA

 

Bevezetés és a képzési igények pontosítása

  • Bemutatkozás, ki miben szeretne fejlődni, készségszint-felmérés
  • A műszakvezető, a művezető, supervisor feladatai
  • Mit kell csinálnia a frontvonalbeli vezetőnek
     

 

muvezeto-trening-87.jpgA műszak átadása-átvétele
A műszakvezető munkája már a műszak átvétele előtt elkezdődik
Hogyan adja át, hogyan vegye át a műszako(ka)t?
Felkészülés a műszak átadására vagy átvételére. Még be sem léptél a gyárba, de felkészülünk, hogy tudjuk, hogy mit és pontosan milyen szavakkal fogunk mondani, ha az előző műszak..... 

  • A műszak átadás-átvételre történő felkészülés lépésről lépésre
  • Tervezés, mások munkájának megszervezése 
     
  • Felkészültünk, megérkezünk, átöltözünk, mit és hogyan kell kérdezni az előző műszaktól
  • Hogyan hívjuk a műszakkezdő értekezletre a kollégákat?
  • A késések kezelése, a pontosságkultúra kialakításának módjai
  • Meg kell tartani a műszakkezdő értekezletet. Ez számos konfliktuskezelési, kommunikációs, problémamegoldó, facilitálási készséget igényel. Ki kell állni az emberek elé, az ő nyelvükön, nagyon érthetően kell kifejezni mindent. Az elvárásokat, az elismerést és köszönetet ki kell mondani. A műszakkezdő értekezletet minden részletre kiterjedően gyakoroljuk. Hova álljanak az embereid, hova állj te? Mit mondj, hogyan és mikor mondj, mire figyelj, hogyan figyelj, hogyan üdvözöld az embereket? A testbeszédig minden részletet átveszünk és gyakorolsz, benne azt is, hogy hogyan lelkesítsd a kollégákat és hogyan kezeld az akadékoskodókat. 
  • A kérdések megválaszolása
  • A műszakkezdő értekezlet lezárása



A víziuális menedzsment
Szinte minden munkahelyen az operatív vezetőnek képesnek kell lennie a vizuális menedzsment eszközeinek használatára. A kollégák előtt ki kell tölteni, vagy ki kell töltetni a vizuális menedzsment tábláit (vagy a vetített excel táblák sorait). Megtanítunk a vizuális menedzsment minden csínjára-bínjára. 

  • A vizuális menedzsment és haszna
  • A vizuális menedzsment eszközei
  • A vizuális menedzsment eszközök használata, benne az SQDCP-tábla kitöltése a gyakorlatban 
  • Ki töltse ki? Közben mit, miért és hogyan mond a műszakvezető vagy művezető?
  • Heat map, feltételes formázás az excelben

Problémamegoldás és probléma-megoldatás
A problémák megoldatásának gyakorlása (nem a probléma megoldásának, hanem - ezért a műveltető szerkezet - a problémák megoldatásának gyakorlása).

  • A problémamegoldás facilitálása, a problémamegoldás eszköztára
  • A vezető, mint facilitátor, mit tesz, mit kérdez, hogy kérdez, mit nem csinál.
  • Gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás
     

Önismeret, én-tudatosság

  • Önismeret nélkül ugyanazok a történetek ismétlődnek az életünkben. Látszólag úgy lehet váltogatni a munkahelyet, mint a zoknit, de nem. Ha mindig ugyanabba a folyóba lépünk, ha engedünk a személyiség diktálta ("rossz") megszokásnak nagy árat fizetünk. Óriási a stressz. Sőt, a vergődésnek van számtalan személyiségromboló hatása, egy-egy munkahely egyre rövidebb ideig fogad be.
  • De ennyire ne szaladjunk előre, már a műszakkezdő értekezleten megmutatkozik személyiségünk minden erénye és az is, hogy mik a kevésbé erős tulajdonságaink. Tudatosítjuk ezeket, hogy tudj rá figyelni, hogy tudd kontroll alatt tartani. Minden résztvevő azonosítja saját személyiségtípusát, erősségeit és személyiségének odafigyelést igénylő részeit. Az én-tudatosság haszna, cselekvésenk és pótcselekvéseink, időgazdálkodásunk, halogatásaink, struccpolitikánk, konfliktusaink megértése.

 

Az önbizalom fejlesztése, a karizmatikus vezető

  • Negatív érzelmeink kezelése, a lelki állóképesség erősítésének négy konkrét módszere és a módszer gyakorlása, tréningje
  • Könnyű azt mondani, hogy "nem számít mások mit gondolnak". Fejben ez remekül működik, de HOGYAN csináld meg, hogyan ne ébredj erre éjszaka - ha egyáltalán el tudsz aludni...
  • Hogyan csökkentsd a kortizont és növeld a tesztoszteront 
  • A magabiztosság metakommunikációja
  • A Vanessa-féle átkeretezési technika



Érzelmi önmenedzsment

  • Érzelmi szótár
  • Alapérzelmeink
  • "Triggers"
  • Hogyan ne guruljon el a gyógyszer - avagy, hogyan szelídítsük meg az amygdalát, pláne, ha a prefrontális kortexbe még be sem jutott a teljes infó
     


Társas tudatosság és kapcsolatépítés

  • Asszertív kommunikáció
  • EHS-kommunikáció (EHS = Environment, Health, Safety) kommunikáció
    • a környezetvédelmi, egészségvédelmi, munkavédelmi kommunikáció, a szabályok betartatása
    • a biztonságos munkavégzés önkéntes követtetése, az önkéntes kooperáció elérése, a bevonó kommunikáció
    • a biztonsági kultúrához történő hozzájárulás
    • változásmenedzsment, változtatás, változásvezetés
  • Kapcsolatépítés a beosztottakkal, a művezető főnökével, a karbantartással, a belső ügyfelekkel, a minőségbiztosítással, a raktárral, együttműködés a logisztikával, minőségbiztosítással, technológiával / mérnökséggel, benne 
    • Rapport (összhang) kialakítása 
    • Pozitív érzelmi "fertőzés" gyakorlása
    • Hogyan beszélgess a kollégákkal
    • Testre szabott kommunikáció a más személyiségtípusokkal
    • Én-közlések 
    • Verbális karate helyett verbális aikido
    • Hogyan adjunk visszajelzést