Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Műszakvezető tréning, művezetői tréning 1. napi tematika

Műszakvezetői, művezetői, csoportvezető tréning 1. napi tematika: 

practical-problem-solving-management-board.jpgNéhány mondatos bevezető után rá is térünk a tematikára.

Bevezető
Drámai átalakulás zajlik a munkaerő-piacon. Nem könnyű frontvonalbeli vezetőnek lenni. Azt hinnénk, hogy a XXI. század harmadik évtizedében, futurisztikus cégeknél műszakot vezetni, olyan mint egy tudományos-fantasztikus film. Hát nem. 
Egy céges tréningünkön egy kolléga az emberei motiváltsága kapcsán megjegyezte, hogy 2/3-uk (!) börtönviselt. teremben lévő kollégái sóhajtva bólogattak, aztán ebéd közben meséltek... 
Sok művezető vagy műszakvezető generációs konfliktust is kell, hogy vívjon. 20-25 évvel ezelőtt egy szakmunkás sokkal jobban értett a szakmájához. Ma? Idézünk: "Ma a 'gyerek' (értsd betanított munkás, megj. tőlünk) munkaidőben is állandóan a telefonját nyomogatja". "Koncentrálni képtelenek"

És az eredményes LEAN-vezetés mellett az ilyen helyzetekre is fel kell készíteni a műszakvezetőket, művezetőket, termelésirányítókat. 

 

Műszakvezető, művezetői tréning tematika (1. nap)

Bevezetés, a képzési igények pontosítása, assessment center

  • A tréner és a tréning-résztvevők bemutatkozása
  • Ki miben szeretne fejlődni
  • Helyzetgyakorlatokkal készségfelmérés
  • A műszakvezető, a művezető, supervisor feladatai, mit csinál a frontvonalbeli vezető, a sorvezető, a csoportvezető
  • Mikor, kivel, mit, hogyan és miért kéne csinálni

     

Önismeret, én-tudatosság

  • Minden résztvevő azonosítja saját személyiségtípusát, erősségeit és személyiségének odafigyelést igénylő részeit. Önismeret nélkül ugyanazok a történetek ismétlődnek az életünkben. És ha ezek nem jók, akkor a résztvevő vagy maga megy, vagy elküldik a munkahelyéről. És a következő munkahelyen ugyanaz történik, majd ismét és ismét. Látszólag úgy lehet váltogatni a munkahelyet, mint a zoknit, de nem. Ha mindig ugyanabba a folyóba lépünk, ha engedünk a személyiség diktálta ("rossz") megszokásnak nagy árat fizetünk. Óriási a stressz. Sőt, a vergődésnek van számtalan személyiségromboló hatása, egy-egy munkahely egyre rövidebb ideig fogad be.
  • Én-tudatosság, cselekvésünk és pótcselekvéseink, időgazdálkodásunk, halogatásaink, struccpolitikánk, konfliktusaink megértése



Az önbizalom fejlesztése, a karizmatikus vezető

  • Negatív érzelmeink kezelése, a lelki állóképesség erősítésének négy konkrét módszere és a módszer gyakorlása, tréningje
  • Könnyű azt mondani, hogy "nem számít mások mit gondolnak". Fejben ez remekül működik, de HOGYAN csináld meg, hogyan ne ébredj erre éjszaka?
  • Hogyan csökkentsd a kortizont és növeld a tesztoszteront 
  • A magabiztosság metakommunikációja
  • A Vanessa-féle átkeretezési technika


Érzelmi önmenedzsment

  • Érzelmi szótár
  • Alapérzelmeink
  • "Triggers"
  • És, hogyan szelídítsük meg az amygdalát, pláne ha a prefrontális kortexbe még be sem jutott a teljes infó, avagy hogyan ne guruljon el a gyógyszer
     

Társas tudatosság és kapcsolatépítés

  • Asszertív kommunikáció
  • Kapcsolatépítés a beosztottakkal, a művezető főnökével, a karbantartással, a belső ügyfelekkel, a minőségbiztosítással, a raktárral, együttműködés a logisztikával, minőségbiztosítással, technológiával / mérnökséggel, benne 
    • Rapport (összhang) kialakítása 
    • Pozitív érzelmi "fertőzés" gyakorlása
    • Hogyan beszélgess a kollégákkal
    • Testre szabott kommunikáció a más személyiségtípusokkal
    • Én-közlések 
    • Verbális karate helyett verbális aikido
    • Hogyan adjunk visszajelzést


Mások munkájának megszervezése, feladatok kiadása, delegálás a gyakorlatban

  • Tervezés, szervezés
  • A műszak átvételének gyakorlása onnan kezdve, hogy még be sem léptünk a gyárba és hogyan készülünk fel, majd hogyan hívjuk a műszakkezdő értekezletre a kollégákat, milyen hibákat ne kövessünk el
  • A késések kezelése, a pontosságkultúra kialakításának módjai
  • A műszakkezdő értekezlet gyakorlása
    • Az SQDCP-tábla kitöltése a gyakorlatban 
    • Ki töltse ki és közben mit, miért és hogyan mond a műszakvezető vagy művezető
    • Az akadékoskodás kezelése, az érdemi kérdések megválaszolása
  • A problémák megoldatásának gyakorlása (nem a probléma megoldásának, hanem - ezért a műveltető szerkezet) megoldatásának gyakorlása, a problémamegoldás facilitálása, a vezető, mint facilitátor
  • Gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás