Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Céges művezetői, műszakvezető képzés esetén a tréning előkészítése

Céges művezetői, csoportvezetői, műszakvezetői tréning előkészítése / javasolt előkészítése
 

1.
Az ajánlatkérési szakaszban a minket tenderre meghívó cég megfogalmazza a fejlesztési igényeket, követelményeket. Az ajánlatkérés néha részletesen tartalmazza a fejlesztendő kompetenciákat, gyakran viszont - sok szempontból célszerűen is - csak nevesíti a tréninget (pl. műszakvezető tréning). 
Az ajánlatkérést követően kérdezünk, hogy megismerjük a képzési kontextust.
A HR-es vagy L&D-és kollégának j
ellemzően 19 kérdést teszünk fel, amely 19 kérdésből 4-et példaként már itt megjelenítünk.

  • Mennyi ideje dolgoznak a cégnél a (képzendő) kollégák?
  • Hány műszakban dolgoznak?
  • Kaptak-e már képzéseket, ha igen, milyen képzéseket?
  • A vizuális menedzsment milyen eszközeit használják a művezetők, műszakvezetők?
     

2.
Ajánlatunk elfogadása esetén sincs a tematika kőbe vésve. Ha van lehetőség külön előkészítő napra, akkor a
 tematika finomhangolása érdekében megkérdezzük a résztvevőket, ők miben szeretnének támogatást. Ezt úgy kérdezzük, hogy a lehető legőszintébben, a lehető legkisebb gátlással tudják kimondani mindazt, amiről senkinek nem panaszkodnak, gyakran maguknak sem vallják be. 
A képzési igények tájolásának része, hogy megismerjük: a tréning kezdetén konkrétan mivel tölti a művezető vagy műszakvezető vagy csoportvezető (frontline vezető, szupervizor) a munkaidejét. Továbbá (ismételten arról az esetről van szó, ha van lehetőség előkészítő napra), felmérjük, hogy a résztvevőkkel "honnan indulunk". Számos metszet mentén vizsgáljuk az induló készségszintjüket. "Játszunk". A "játék" természetesen a készségre, kompetenciákra rávilágító diagnosztika, a mi zsargonunkban "assessment center" gyakorlat. Tehát eddig (lásd 1. pont) meghallgattuk a megbízó képviselőjét a képzési szükséglet kapcsán, majd ideális esetben (2. pont) a résztvevőket is megkérdeztük, plusz saját magunk is mértünk.

3. 

Tapasztalatainkról - ha Ön HR-fejlesztési munkatársként, L&D specialistaként olvassa honlapunkat - Önnek, tehát megbízónk képviselőjének beszámolunk. 
Egyeztetünk, szinte mindig érdemes a tematikát "finomhangolni". Ekkor érdemes megrendelőnknek dönteni arról, hogy legyen-e a képzés végén vizsga, ha igen a vizsga menetével, sőt, a majdani diplomáciai és számos tényezőt is előre gondolva, a vizsgaeredmények következményeiről, annak kommunikációjáról is egyeztetünk. Gyakran a felnőttképzés bináris mérését (megfelelt / nem felelt meg) iskolai osztályzatokkal helyettesítjük (4-es, 5-ös).  

Megrendelő partnerünkkel minden más kérdést, a helyszíntől a képzés jellegén (tantermi, online, blended) át az időzítésig mindent meg- és átbeszélünk. Egyeztetendő az általában szükségesnek ítélt szupervízió és követések ideje is, ugyanakkor - ha tervezünk follow-up-ot - akkor ezen követések tartalmát még nem érdemes megtervezni.  

(Az előkészítés további lépéseihez egy hasznos javaslatot is átküldünk, majd sor kerül a tréningre. Mivel nincs két, pláne mondjuk háromszor 5 azonos tréningezett, a tematikát a tréning menetében is testre szabjuk).