Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Céges művezetői, műszakvezető képzés esetén a tréning előkészítése

Céges művezetői, csoportvezetői, műszakvezetői tréning előkészítése / javasolt előkészítése
 

Az ajánlatkérési szakaszban a minket tenderre meghívó cég megfogalmazza a fejlesztési igényeket, követelményeket. Az ajánlatkérés néha részletesen tartalmazza a fejlesztendő kompetenciákat, gyakran viszont - sok szempontból célszerűen is - csak nevesíti a tréninget (pl. műszakvezető tréning). Az ajánlatkérést követően kérdezünk. A HR-es vagy Learning és Development kollégának jellemzően 19 kérdést teszünk fel. Átnézzük, hogy Önöknél mi van (és mi nincs) a termelési vezető, a műszakvezető, a művezető, csoportvezető, sorvezető, teremfelelős munkaköri leírásában. 
Egyeztetünk minden mást (mikor lenne jó Önöknek, hol....), elkészítjük és benyújtjuk ajánlatunkat. 

Ajánlatunk elfogadása esetén sincs a tematika kőbe vésve. Ha van lehetőség külön előkészítő napra, akkor a tematika finomhangolása érdekében megkérdezzük a résztvevőket, ők miben szeretnének támogatást. Ezt úgy kérdezzük, hogy a lehető legőszintébben, a lehető legkisebb gátlással tudják kimondani mindazt, amiről senkinek nem panaszkodnak, gyakran maguknak sem vallják be. 



A képzési igények ideális tájolásának része, hogy megismerjük: a tréning kezdetén, ill. eddig, a tréning előtt, konkrétan mivel tölti a művezető vagy műszakvezető vagy csoportvezető (frontline vezető, szupervizor) a munkaidejét. Időmérleget vagy más szóval munkaidő-leltárt veszünk fel, és ezt összevetjük mind a cégnél használt, mind az ideálisan használandó munkaköri leírással. 


Továbbá 
felmérjük, hogy a résztvevőkkel "honnan indulunk". Számos metszet mentén vizsgáljuk az induló készségszintjüket. "Játszunk". A "játék" természetesen a készségre, kompetenciákra rávilágító diagnosztika, a mi zsargonunkban "assessment center" gyakorlat. Tehát eddig meghallgattuk a megbízó képviselőjét a képzési szükséglet kapcsán, majd ideális esetben a résztvevőket is megkérdeztük. Megnéztük, hogy mivel tölti a munkaidejét plusz saját magunk mértük a tréning kezdetén az induló készségszintet. 

 

Tapasztalatainkról - ha Ön HR-fejlesztési munkatársként, L&D specialistaként olvassa honlapunkat - Önnek, tehát megbízónk képviselőjének beszámolunk. 
Egyeztetünk, szinte mindig szükséges és bölcs a tematikát "finomhangolni". Nem ritka, hogy partnerünk megszívleli azon javaslatainkat, amelyek az operatív vezetők munkaköri leírásával kapcsolatosak. Megrendelőnk dönt arról, hogy legyen-e a képzés végén vizsga, ha igen a vizsga menetével, sőt, a majdani diplomáciai és számos tényezőt is előre átgondolva, a vizsgaeredmények következményeiről, annak kommunikációjáról is egyeztetünk. Gyakran a felnőttképzés klasszikus mérését (megfelelt / nem felelt meg) iskolai osztályzatokkal helyettesítjük (4-es, 5-ös). Partnerünkkel minden más kérdést, a helyszíntől a képzés jellegén (tantermi, online, blended) át az időzítésig mindent meg- és átbeszélünk. Egyeztetendő az általában szükségesnek ítélt szupervízió és a szupervíziótól független követések / követő tréningek ideje is. Ugyanakkor - ha tervezünk követést, más néven follow-up-ot - akkor elég ezek időpontjait betervezni, a követések tartalmát még nem érdemes, pontosabban nem is lehet megtervezni. Nem tudjuk előre, hogy a tréning után a dolgos mindennapokban milyen elakadásokat, nehézséget tapasztal majd az egyik, és mit tapasztal egy másik kolléga.  


Az előkészítés után kerül sor kerül a tréningre. A képzési tematikát a tréning menetében is testre szabjuk. A műszakvezető képzés, ill. művezetői képzés nyílt képzéséken követett tematikáját külön menüpontban olvashatja.