Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Céges műszakvezetői, művezetői tréninget követő opcionális szupervízió

trening-utan-szupervizio.pngCéges műszakvezetői, művezetői képzés után - opcionális - szupervízió 

Mit jelent a szupervízió, és mi a szupervízió célja? Kezdjük a szupervízió értelmével. A tréning után a termelésirányító kollégák elméletben már "szinte mindent" tudnak. A művezetők vagy leendő művezetők, a műszakvezetők vagy majdani műszakvezetők képesek vezetői feladataikat ellátni. 

Mindazonáltal.... A tudásuk még éppen úgy nem készségszintű, mint amikor Önnek friss jogsija volt. A szupervízió átsegíti őket a millió kezdeti buktatón. A szupervízió célja megóvni a műszakvezető, művezető, csoportvezető kollégát ezernyi pofontól. 
 

A szupervízió során ott vagyunk a műszakvezető, a művezető kolléga mellett. Fizikailag ott vagyunk mellette a gyártócellában, a raktárban, a műhelyben, és szakmai oldalról támogatjuk az élesben zajló frontvonalbeli vezetői munkát. Az odasétálástól, a telefonokon és a problémamegoldáson, a termelésirányító saját főnökével való találkozáson át, a beosztott kollégáknak szóló biztatásig.

Szupervízor minőségünkben olyanok vagyunk, mint a tapasztalt főnővér, aki az ifjú kolleginának vérvétel közben segít megtalálni a vénát. 

Hogy kell ezt képzelni?

A szupervízió során az üzemben, a gyárban "odaállunk" a műszakvezető kolléga (legyen Péter) mellé, amikor Péter egy olyan (beosztott) kollégával beszél, aki ontja a selejtet. És odaállunk két órára a Zsolt mellé, akinek ki kell rúgnia valakit. "Elkísérjük" a Gábort abba a helyzetbe, amikor meg lehet / kell köszönni valamit. 
A szupervízió során megfigyelünk és - bizonyos esetekben - azonnal segítünk. Ha olyan a szituáció akkor be is avatkozunk - a műszakfelelős kolléga, a művezető vagy termelési vezető presztízsét tökéletesen megóvva. 

Az esetek egy részében pedig csak megfigyelünk, hogy a többi munkatárs, ill. a beosztott előtt ne csorbítsuk a műszakvezető vagy művezető kolléga tekintélyét, majd négyszemközt segítünk újraélni a helyzetet, és gyakoroltatjuk az adott helyzetben célravezető viselkedést, problémamegoldást, kommunikációt, stb. Például ott vagyunk Imre mellett a műszakkezdő értekezleten, meghallgatjuk a műszakkezdő beszédet. Aztán jön a négyszemközti feldolgozás, javítás és gyakorlás, majd az ismételt erőpróba a nagybetűs életben. Például négyszemközt begyakoroljuk a műszakvezető kollégával, hogy hogyan mondja azt vidám beosztottjának, hogy: - Nem, nem tesó vagyok, hanem Horváth Pál. Hogy szeretnél szólítani? Pali vagy Pál? 

Vagyis a szupervízió azt biztosítja, hogy mindaz megjelenjen a műszakvezető, művezető, csoportvezető viselkedésében, amelyet elméletben megismert a műszakvezető, művezető kolléga, de még nem vitte át tökéletesen a gyakorlatba.