Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Céges műszakvezető, céges művezető képzést miért tőlünk?

Miért tőlünk rendeljen művezetői, műszakvezetői, csoportvezetői képzést? 

tokeletes-katona.jpgA lehető legjobb művezetőket, műszakvezetőket, csoportvezetőket "gyártjuk". A termelésirányító vezetőknek mi is megtanítjuk legfontosabb ismereteket, de nálunk a tréning TRÉNING. Rengeteg gyakorlással tréningezzük a művezetők, csoportvezetők és műszakvezetők számára legfontosabb készségeket. Mégpedig testre szabottan a nekik fontos készségeket. Csupa kitalált névvel. Béla frissen kinevezett 30 körüli fiatalember. Egyik napról a másikra találja magát egy teljesen másik szakmában. Eddig remek gépbeállító volt, de most emberek vezetése, mondjuk 43 fős éjszakai műszak irányítása a feladata. A műszakban vannak nála is tapasztaltabb, és igencsak erős egyéniségnek számító, a véleményüket nem a véka alá rejtő 50 feletti kollégák. Mit és hogyan csináljon? Megtanítjuk. 

Vagy. Értjük mit jelent az, amikor István kezei alatt erőszakos bűncselekmények miatt letöltendő szabadságvesztésre ítélt kollégák is vannak.
Ha Zsolt nem szokta még meg, vagy nem tökéletesen csinálja, akkor gyakoroljuk az SQDCM tábla mindenki előtti kitöltését, plusz holisztikusan, még a testbeszédének a tükör előtti gyakorolására is kitérő edzésmunkát tartunk.
Lacinak megtanítjuk, hogy - szóról szóra is - hogy mikor, mit, miért, hogyan mondjon, kinek, mire, mikor, hogyan és mit feleljen, ha.... Nálunk a tréning személyre szabott érdemi edzés. 

 

  • Gyakorlati vezetés tréningünket több, mint 20 éve tartjuk. Nem túl sok olyan tréner van Mo-on, aki annyi tréninget tartott frontvonalbeli vezetőknek mint mi. Értjük a művezető, műszakvezetők, sorvezetők helyzetét, problémáit, keserűségeit, félelmeit. Különlegesen gazdag szakmai tapasztalat birtokában vagyunk. 
     
  • Összekapcsoljuk a gyakorlatot és az elméletet. Példa. Nem csak elmondjuk a Gemba-séta során felteendő kérdéseket. Az egyik résztvevő a dolgozót játszó másiknak felteszi a kérdéseket, és megtanítjuk a figyelmet kimutatni.... A tréning GYAKORLÁSRA épülő tanulás.
     
  • Az időkereten belül maximális eredményt, maximális vezetői viselkedésfejlesztést biztosító képzéseket tartunk. A tematikát és a frontvonalbeli vezetők képzésének módszertanát szinte a tökéletesig "kaizeneztük", de soha nincs vége a javításnak.
     
  • A tréninget tartó tréner résztvevői értékelése sok-sok éve óta a 97 és a 100% között mozog (!)
     
  • Megrendelőink rendkívül eredményesnek, kivételesen sikeresnek ítélik a tréningeinket.
     
  • A résztvevők is hálásak. Bár a jópofizást nélkülöző tréningek elején a kollégák nem mindig szeretnek, a végén gyakran vastapssal köszönik meg a képzést. Néha nem akarnak a tréning után a tréningteremből ki- és hazamenni...
     
  • Amikor olyan kolléga vesz részt a tréningen, aki már régebben dolgozik művezetőként, csoportvezetőként, az első nap déltől csak sóhajtozik, hogy miért nem 8 hónapja, miért nem 8 évvel ezelőtt jöhetett ERRE a tréningre. Mennyit spórolt volna a cégnek. Mennyi stressztől szabadult volna meg. És csak lamentál rendületlenül: miért nem korábban, miért csak most.... 
     
  • Képzéseink online, ill. blended formában is elérhetőek. A blended, magyarul kevert képzés olyan hibrid tréning, amelynek van távoktatásos (online) része és van személyes része is, amikor a tréningteremben dolgozunk. 
     
  • Kis hazánkban fehér hollónak számító mentalitás, különleges gondosság jellemzi tréneri munkánkat. A hivatásunkat. 
  • Mi - filozófia óra helyett - a termelésirányítókat a nagybetűs élet kihívásaira készítjük fel. Nem rajzolgatunk háromszöges feladványokat a flipchartra, nem bólogatunk bármihez amit hallunk, hanem a tréning TRÉNING. A résztvevő gyakorolja, hogy mit csináljon ha a Laci folyamatosan lemarad, ha a Bence fittyet hány a munkavédelmi előírásokra, ha a Péter úgy csinál, mintha nem lenne világos, hogy a nyomatékra húzó kulcs nem lazításra szolgál. Művezető vagy műszakvezető résztvevőnk tréningezi magát arra a helyzetre, hogy az Ervin csak azt lesi, a Tamás naponta hányszor megy a mosdóba, hány percet tölt dohányzással, mennyi ideig van szüneten, mennyit lóg. Hogyan kell reagálni, ha a Gábor megkérdezte, hogy "ezt kell-e használni", és a műszakvezető gyanútlanul igent mondott, mivel arra nem is gondolt, hogy a Gábor, Svejk-a-derék-katonát játszik. És csak azért kérdezte, hogy fedezze magát. Holott tudta, hogy az öntvény hibás, és hozzányúlni sem lett volna szabad. Bár a csapatban az Ilona az egyetlen hölgy, minden műszakkezdő értekezleten van valami olyan beszólása, hogy .... ha köszön neki, nem köszön vissza. Múltkor dührohama volt, őrjöngve kiabált, be kellett hívni a biztonsági őrt. A Karcsi érdekes módon mindig akkor lesz beteg, pontosabban, akkor megy betegállományba, amikor kiderül, hogy vevői audit lesz. A Zoli végigszerelt egy teljes műszakot úgy, hogy mindennek az eleje volt hátul. Mit csináljon, amikor a TMK a füle botját sem mozdítja, hogy végre javítsák meg a 2-es gépet. Hogyan tartassa be az 5 S-t, amikor a saját főnöke sem veszi komolyan? Mi van, amikor a munkaterületen már mozdulni sem lehet. Két megmunkáló központ rossz. Az esti műszak kérdezi, hogy hova tegyék a most kényszerből, majd-egyszer-eladjuk alapon előre gyártott termékeket, mert nincs egy négyzetcenti szabad hely.
    A voltaképpen gyártandó termékhez szükséges alkatrészeket, anyagokat nem meri visszaküldeni a raktárba, mert ha visszaküldené, újabb két nap mire mindent kihoznak. És már így is naponta kell mentegetőzni, hogy miért nem a fontos és sürgős terméket gyártják. Mintha a műszakvezető tehetne arról, hogy egy 1,7 eurós csapágyból 5000 darabbal kevesebbet rendelt a beszerzés. Nem halad a betanítás. Megőrül tőle, de nem meri kirúgásra javasolni az "alibiző" Ádámot, mert a HR senkit nem találna a helyére, plusz két utcával arrébb lakik, és nem lenne jó ha a parkoló kocsiját kiszúrt gumival találná. A fluktuáció évi 20%. És erre Önt, a műszakvezetőt, a művezetőt cses**getik. Ja? Hogy máshol 400.000-es alapbérrel veszik fel az Ön cégénél pótlékokkal 300-at kereső embereket? Hétfő és péntek között a délelőttös műszak termelékenysége vicc. Ugyanis ha (jól) dolgoznak a srácok, akkor nem lehet bejönni hétvégén éjjeli műszakra - dupla pénzért.  

     

  • Van, amikor precíz, 20 pontból álló kompetencia listát kapunk, ezt és ezt kérjük fejleszteni, olyan részletezettséggel, hogy a Domi (Domonkos) szemkontaktusa...... De az esetek többségében nem tudni, hogy milyen kompetencia fejlesztendő, csak az világos, hogy kell képzés, felkészítés a művezető vagy műszakvezető kollég(ák)nak. Ilyenkor segítünk partnerünknek a kimeneti eredmények, ha vizsgával mérjük is, a konkrét vizsgakövetelmények meghatározásában. Ehhez természetesen kell egy olyan HR, aki úgy áll hozzá a feladathoz, hogy kábé azt mondja: "Légy szíves segítsetek. Három év alatt a 6 műszakvezetői pozícióban 8 ember fordult meg. Egyetlen kolléga van nálunk régebben, ő 11 éve. Látjuk a szubkulturális, generációs, szakmai, ....... problémákat, de az az igazság, hogy mi is inkább csak érezzük, hogy milyen kompetenciák fejlesztendők. Pontosan nem tudjuk. Mi a HR-en egészen mélyen a nálunk lévő x (legyen 24 vagy éppen 190) feletti munkakörbe nem látunk bele. Olyanok vagyunk, mint egy kórház HR-ese, aki délelőtt fogorvosainknak röntgengép használati kurzust szervez, délután pedig 45 mellkasi sebész képzését szervezzük. Ismerjük részletekbe menően a mellkasi sebész munkáját? Nem. Nem, mivel nem sebészek vagyunk.
    Tudjuk mi a lean? So so. Tudjuk mi a 6 sigma? Igen. Tudjuk, hogy mi a lean 6 sigma? Azt már nem nagyon. Tudjuk mi a Gemba-walk? Igen. Ismerjük a Kata-sétát? Nem igazán. Ergo 
    a művezetőtől vagy műszakvezetőtől a bejárás során tanúsítandó kompetenciákat sem tudjuk definiálni. Mérjétek fel, hogy a képzendő kollégák körében mik a fejlesztendő területek!
    Szerencsére, ma már sok az olyan HR-es, aki szívesen veszi a tréningcég javaslatait. Mi felmérjük és helyesen diagnosztizáljuk a képzési igényeket, majd elvégeztetjük az edzésmunkát.