Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A céges tréning eredményességének mérése

A céges termelésirányítói tréning eredményességének mérése (és visszajelzés)

Megérte kifizetni a tréningdíjat? Megérte kivenni a termelésből a kollégákat? Elérte a tréning a kívánt eredményt?

Ha az előkészítési fázisban a megrendelővel közösen világos és egyértelmű tréningcélokat definiáltunk, akkor a tréning után - például 21 nappal később - érdemes méréseket végezni.

 

A mérés során 10-15-30-60 kérdésre adnak a megkérdezettek választ. A kérdések arra irányulnak, hogy a termelésirányítói munkakörben kritikus viselkedések közül milyen viselkedés tanúsít nagyobb valószínűséggel vagy gyakrabban a tréningezett kolléga. 
Példa, egy olyan kérdésre, amelyet a tréningezett(ek) beosztottai kapnak:

Amikor odamegy Önhöz a termelésirányító (műszakvezető, művezető, sorvezető) munkatárs, a beszélgetés elején
a) jellemzően inkább kérdez
b) általában inkább mond valamit vagy kritizál

 

A tréning eredményessége felmérése során kit kérdezünk meg? Ezt (is) egyeztetjük céges partnerünkkel. A felmérés kiterjedhet a résztvevőktől, a megbízónk által célszerűnek vélt összes releváns érdekeltekre. Példa. A tréning után jellemző viselkedések, magatartások, gyakorlatok kapcsán megkérdezhetjük

  • magukat a tréningen részt vett műszakvezető(ke)t, művezető(ke)t, termelési vezető(ke)t, sorvezető(ke)t
  • a vezetést, termelési vezető(ke)t
  • a HR-t, HR-fejlesztést / HR-developmentet, L&D-t
  • a társosztályokat (ilyen lehet a karbantartás, raktár, logisztika, beszerzés, alkatrész-gyártás vagy gyártás, csomagolás, minőségbiztosítás) és - természetesen - azokat, akiket a tréningen már részt vett frontvonalbeli vezetők, supervisor kollégák vezetnek, vagyis
  • az általuk irányított kollégákat, a csapatukban dolgozókat, akikből ki kell hozniuk a legjobbat és legtöbbet
     

​Az eredményeket természetesen az érintettek megkapják, célszerűen személyes beszélgetés során kapnak visszajelzést. A mért eredmények alapján határozható meg az esetleges további fejlesztés, kerülhet sor coachingra. Ezen mérés fontos információ a követés (follow-up) tervezéséhez.