Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Műszakvezető tréning, művezetői tréning 2. napi tematika

Műszakvezetői, művezetői tréning 2. napi tematika:

A technológia, a gyártási folyamatok sorrendjének betartatása

  • A munkautasítások betartatása
  • A minőségi és mennyiségi követelmények kommunikálása és számonkérése
  • Az utasítások gyakorlása
  • A visszajelzés gyakorlása
  • A sürgetések, prioritás-változtatások eldöntésének és/vagy kommunikációjának gyakorlása, ill. a feladatváltozással kapcsolatos szervezési feladatok tréningje 
  • A normáktól, elvárásoktól vagy tervtől való eltérések kommunikációja "fel", "le" és "oldalra" (a társosztályok, karbantartás, raktár stb.) felé. 
  • Kapcsolattartási, bátorítási kompetenciák tréningje, hogy ne titkoljanak el előle semmit, hogy napra, sőt, inkább percre kész legyen. 

 

Motiváció, ösztönzés, teljesítményértékelés

  • ​"Életem első amerikai értekezlete"
  • A 3:1 és az 5:1 szabály
  • Motiváció elméletek és tévhitek
  • Az ösztönzés gyakorlata, amit minden frontvonalbeli vezetőnek muszáj tudnia az ösztönzésről
  • Az elismerés és dicséret
  • Gyakorlás
  • Teljesítményértékelés a gyakorlatban

    • Elvárások kommunikációja

    • ​A teljesítménycélok kommunikációja
    • A teljesítménycélok egyeztetésének gyakorlása
    • A teljesítménycélokkal kapcsolatos ellenállás megértése, kezelése
    • A teljesítményértékelési beszélgetés gyakorlása
    • A fejlesztő beszélgetések tréningje
    • Visszajelzés a gyakorlatban

Minőség, minőségbiztosítás

  • A minőség fogalma
  • A nem tökéletes költségei
  • Minőségbiztosítás
  • A művezető, a műszakvezető, a termelésirányító vezető feladatai a minőség biztosítása érdekében
  • Six sigma alapok és DMAIC
     

ez-is-egyfajta-gemba-walk.jpgA kaizen és a folyamatos javítás kultúrájának kialakítása, gemba-séta és a minőségbiztosítás

  • A folyamatos javítás szervezeti kultúrájának megteremtése
  • Egy perc erejéig filozófikusak leszünk és megnézzük a személyes inspekció fajtáit
  • Áttekintjük az ellenőrzési módszerek hatásait
  • Párhuzamot vonunk II. Katalin cárnő krími látogatása (az állitólagos Potyemkin-falvak jelenleség, amely a történészek szerint nem is helytálló) és a tulajdonosi, ill. ügyfél audit között
  • Személyes ellenőrzés és személyes elismerés
  • Kai + Zen 
  • Hogy lehet a kaizen szemléletét a gyakorlatba átültetni, a kaizen kultúra megteremtése
  • A Gemba-walk / a Gemba-séta
  • Eredménycélok és / vagy javítási célok
  • A folyamatos javítás kérdései
  • A kérdésfeltevések és a kaizen dialógus gyakorlása
  • Egy-egy beszélgetésrészletet - a résztvevő engedélyével - videóra veszünk, visszanézzük, elemezzük és indulhat az ismételt gyakorlás
  • Minőségbiztosítás, hogy gondolkodik a "kvalitis" kolléga
  • Gyakorlati FMEA példák