Műszakvezető tréning, művezetői tréning 1. napi tematika
Műszakvezetői, művezetői, csoportvezető tréning 1. napi tematika:
Azt hinnénk, hogy a XXI. században futurisztikus cégeknél műszakot vezetni, csak olyan, mint egy tudományos-fantasztikus film. Hát nem. Egy céges tréningünkön egy kolléga az emberei motiváltsága kapcsán megjegyezte - idézünk - "ma a 'gyerek' (értsd betanított munkás, megj. tőlünk) munkaidőben is állandóan a telefonját nyomogatja". "Koncentrálni képtelenek". A szakmailag néha "nem túl felkészült", és nem mindig extrém szorgalmas kollégák vezetésére kell felkészíteni a műszakvezetőket, művezetőket.
MŰSZAKVEZETŐ, MŰVEZETŐ TRÉNING 1. napi TEMATIKA
Bevezetés és a képzési igények pontosítása
- Bemutatkozás, ki miben szeretne fejlődni
- A műszakvezető, a művezető, supervisor feladatai
- Mit kell csinálnia a frontvonalbeli vezetőnek
A műszak átadása-átvétele
Ugorjunk fejest: készségszint-felmérő gyakorlat, vedd át, ill. add át a műszakot.
A műszakvezető munkája már a műszak átvétele előtt elkezdődik. Hogyan adja át, hogyan vegye át a műszako(ka)t?
Felkészülés a műszak átadására vagy átvételére. Még be sem léptél a gyárba, de felkészülünk, hogy tudjuk, hogy mit és pontosan milyen szavakkal fogunk mondani, ha az előző műszak.....
- A műszak átadás-átvételre történő felkészülés lépésről lépésre
- Tervezés, mások munkájának megszervezése
Felkészültünk, megérkezünk, átöltözünk, mit és hogyan kell kérdezni az előző műszaktól
Műszakkezdő értekezlet
Hogyan hívjuk a műszakkezdő értekezletre a kollégákat?
- A késések kezelése, a pontosságkultúra kialakításának módjai.
- A műszakkezdő értekezlet levezetése számos önismereti, konfliktuskezelési, kommunikációs, problémamegoldó, facilitálási készséget igényel. Ki kell állni az emberek elé, az ő nyelvükön, nagyon érthetően kell kifejezni mindent. Az elvárásokat, az elismerést és köszönetet ki kell mondani. A műszakkezdő értekezletet minden részletre kiterjedően gyakoroljuk. Hova álljanak az embereid, hova állj te? Mit mondj, hogyan és mikor mondj, mire figyelj, hogyan figyelj, hogyan üdvözöld az embereket? A testbeszédig minden részletet átveszünk és gyakorolsz, benne azt is, hogy hogyan lelkesítsd a kollégákat és hogyan kezeld az akadékoskodókat.
- A kérdések megválaszolása
- A műszakkezdő értekezlet lezárása
A víziuális menedzsment
Szinte minden munkahelyen az operatív vezetőnek képesnek kell lennie a vizuális menedzsment eszközeinek használatára. A kollégák előtt ki kell tölteni, vagy ki kell töltetni a vizuális menedzsment tábláit (vagy a vetített excel táblák sorait). Megtanítunk a vizuális menedzsment minden csínjára-bínjára.
- A vizuális menedzsment és haszna
- A vizuális menedzsment eszközei
- A vizuális menedzsment eszközök használata, benne az SQDCP-tábla kitöltése a gyakorlatban
- Ki töltse ki? Közben mit, miért és hogyan mond a műszakvezető vagy művezető?
- Heat map, feltételes formázás az excelben
Problémamegoldás és probléma-megoldatás
A problémák megoldatásának gyakorlása (nem "csak" a probléma megoldásának, hanem - ezért a műveltető szerkezet - a problémák megoldatásának gyakorlása).
- A problémamegoldás facilitálása, a problémamegoldás eszköztára
- A vezető, mint facilitátor, mit tesz, mit kérdez, hogy kérdez, mit nem csinál.
- Gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás
Önismeret, én-tudatosság
- Önismeret nélkül ugyanazok a történetek ismétlődnek az életünkben. Látszólag úgy lehet váltogatni a munkahelyet, mint a zoknit, de nem. Ha mindig ugyanabba a folyóba lépünk, ha engedünk a személyiség diktálta ("rossz") megszokásnak nagy árat fizetünk. Óriási a stressz. Sőt, a vergődésnek van számtalan személyiségromboló hatása, egy-egy munkahely egyre rövidebb ideig fogad be.
- De ennyire ne szaladjunk előre, már a műszakkezdő értekezleten megmutatkozik személyiségünk minden erénye és az is, hogy mik a kevésbé erős tulajdonságaink. Tudatosítjuk ezeket, hogy tudj rá figyelni, hogy tudd kontroll alatt tartani. Minden résztvevő azonosítja saját személyiségtípusát, erősségeit és személyiségének odafigyelést igénylő részeit. Az én-tudatosság haszna, cselekvésenk és pótcselekvéseink, időgazdálkodásunk, halogatásaink, struccpolitikánk, konfliktusaink megértése.
Az önbizalom fejlesztése, hogyan válj karizmatikus vezetővé
- Negatív érzelmeink kezelése, a lelki állóképesség erősítésének négy konkrét módszere és a módszer gyakorlása, tréningje
- Könnyű azt mondani, hogy "nem számít mások mit gondolnak". Fejben ez remekül működik, de HOGYAN csináld meg, hogyan ne ébredj erre éjszaka - ha egyáltalán el tudsz aludni...
- Hogyan csökkentsd a kortizont és növeld a tesztoszteront
- A magabiztosság metakommunikációja
- A Vanessa-féle átkeretezési technika
Érzelmi önmenedzsment
- Érzelmi szótár
- Alapérzelmeink
- "Triggers"
- Hogyan ne guruljon el a gyógyszer - avagy, hogyan szelídítsük meg az amygdalát, pláne, ha a prefrontális kortexbe még be sem jutott a teljes infó
Társas tudatosság és kapcsolatépítés
- Asszertív kommunikáció
- EHS-kommunikáció (EHS = Environment, Health, Safety) kommunikáció
- a környezetvédelmi, egészségvédelmi, munkavédelmi kommunikáció, a szabályok betartatása
- a biztonságos munkavégzés önkéntes követtetése, az önkéntes kooperáció elérése, a bevonó kommunikáció
- a biztonsági kultúrához történő hozzájárulás
- változásmenedzsment, változtatás, változásvezetés
- Kapcsolatépítés a beosztottakkal, a művezető főnökével, a karbantartással, a belső ügyfelekkel, a minőségbiztosítással, a raktárral, együttműködés a logisztikával, minőségbiztosítással, technológiával / mérnökséggel, benne
- Rapport (összhang) kialakítása
- Pozitív érzelmi "fertőzés" gyakorlása
- Hogyan beszélgess a kollégákkal
- Testre szabott kommunikáció a más személyiségtípusokkal
- Én-közlések
- Verbális karate helyett verbális aikido
- Hogyan adjunk visszajelzést