Céges művezetői, műszakvezető képzés esetén a tréning előkészítése
Művezetői, csoportvezetői, műszakvezetői tréning javasolt előkészítése
Az ajánlatkérési szakaszban a minket tenderre meghívó cég megfogalmazza fejlesztési igényeit. Van úgy, hogy az ajánlatkérés részletesen tartalmazza a fejlesztendő kompetenciákat, gyakran viszont - sokszor célszerűen is - csak nevesíti a tréninget (pl. műszakvezető tréning).
Az ajánlatkérést követően kérdezünk.
Átnézzük, hogy partnerünknél mit tartalmaz a termelési vezető, a műszakvezető, a művezető, csoportvezető, sorvezető, teremfelelős munkaköri leírása.
Egyeztetünk minden mást (mikor lenne jó Önöknek, hol....), elkészítjük és benyújtjuk ajánlatunkat.
Ajánlatunk elfogadása esetén sincs a tematika kőbe vésve. Ha van lehetőség külön előkészítő napra, akkor a tematika finomhangolása érdekében megkérdezzük a résztvevőket, ők miben szeretnének támogatást. Ezt úgy kérdezzük, hogy a lehető legőszintébben tudják kimondani mindazt, amiről nem panaszkodnak, gyakran maguknak sem vallják be.
Megismerjük, hogy a tréning előtt konkrétan mivel tölti a művezető vagy műszakvezető vagy csoportvezető (frontline vezető, szupervizor) a munkaidejét. Időmérleget, más szóval munkaidő-leltárt veszünk fel, és ezt összevetjük mind a cégnél használt, mind az ideálisan használandó munkaköri leírással.
Továbbá felmérjük, hogy a résztvevőkkel "honnan indulunk". Számos metszet mentén vizsgáljuk az induló készségszintjüket. "Játszunk". A "játék" természetesen a kompetenciákra rávilágító diagnosztika. Assessment center.
Tehát eddig meghallgattuk a megbízó képviselőjét a képzési szükséglet kapcsán, majd ideális esetben a résztvevőket is megkérdeztük. Megnéztük, hogy mivel tölti a munkaidejét plusz saját magunk mértük a tréning kezdetén az induló készségszintet.
Tapasztalatainkról megbízónk képviselőjének beszámolunk.
Egyeztetünk, szinte mindig bölcs a tematikát "finomhangolni". Nem ritka, hogy partnerünk megszívleli azon javaslatainkat, amelyek az operatív vezetők munkaköri leírásával kapcsolatosak.
Megrendelőnk dönt arról, hogy legyen-e a képzés végén vizsga, ha igen a vizsga menetével, sőt, a majdani diplomáciai és számos tényezőt is előre átgondolva, a vizsgaeredmények következményeiről, annak kommunikációjáról is egyeztetünk. Gyakran a felnőttképzés klasszikus mérését (megfelelt / nem felelt meg) iskolai osztályzatokkal helyettesítjük (4-es, 5-ös). Partnerünkkel minden más kérdést, a helyszíntől a képzés jellegén (tantermi, online, blended) át az időzítésig mindent meg- és átbeszélünk. Egyeztetendő az általában szükségesnek ítélt szupervízió és a követő tréningek ideje is. Ugyanakkor - ha igényel partnerünk követést, más néven follow-up-ot - akkor elég ezek időpontjait betervezni. A követések tartalmát még nem érdemes, nem is lehet megtervezni. Nem tudjuk előre, hogy majd a tréning után a dolgos mindennapokban milyen elakadásokat, nehézséget tapasztal majd az egyik, és mit tapasztal egy másik kolléga.
Az előkészítés után kerül sor kerül a tréningre. A képzési tematikát a tréning menetében is testre szabjuk. A műszakvezető képzés, ill. művezetői képzés nyílt képzéseken követett tematikáját külön menüpontban olvashatja.